torstai 9. tammikuuta 2014

Lehmänkirjava tilaushevonen

Kirjava
KirjavaKirjava

Eilen valmistui lehmänkirjava tilausheppa, rotua tai sukupuolta ei tilauksessa mainittu. Tämä heppa tilattiin täytteineen ja keppeineen, lähti samalle tilaajalle kuin viimeksi tekemäni vuonohevonenkin. Lisäksi mukaan tilattiin suitset tavallisilla kuolaimilla, niidenkin kanssa sain melko vapaat kädet. :) Itse hepasta halusin tehdä paintin tyyppisen (sen perinteisen irkun sijaan, joka mulle tulee automaattisesti mieleen kun tilataan lehmänkirjava heppa), ja mielestäni onnistuin tavoitteessa ihan hyvin. Oli kiva päästä pitkästä aikaa tekemään sen rotuinen polle, joita on joskus Mestenassa kasvatettukin. Olis varmaan sittenki pitäny tehdä lännensuitset mukaan!

Suitset tein aidosta ruskeasta nahasta, ohjat tekonahasta. (Koska mulla on kaikki nahat nyt tyystin loppu) Tein vähän normaalia paksummat turpahihnan ja otsapannan, sekä niihin päätin kokeilla vähän erilaista strassikoristetta. Hevosen ja suitsien tekemiseen meni yhteensä n.15h, jos jotain moitittavaa pitää mainita, niin sanoisin sen että harjasta tuli mun makuuni vähän turhankin kirjava. Olen jollain tasolla jumiutunu tiettyihin tapoihin, siksi koitan välillä vähän poiketa vanhasta. Mikä nyt tällä kertaa tuli esille ton harjan muodossa, yleensä toistan aikalailla samaa kaavaa kirjavien harjoissa.

Kirjava

Mun on myös pitänyt jo jonkinaikaa näyttää millainen kepin kiinnitys näillä täysin valmiina tilatuilla hevosilla on. Tältä se ulkoapäin näyttää, mutta sitä en paljasta mitä pitää sisällään. :D Sen verran voin todeta, että kestää varmasti kovempaakin käyttöä! Ja mielestäni on kyllä huomattavasti esteettisempi kuin se perinteinen jesarilla tai narulla kiinnitys.


- Riina 
www.khtmestena.com

8 kommenttia:

  1. Aiaiai miten soma! Ois kyllä mun makuun :D Tuli mieleen, miksi et tee uutta quateria, vain muistojen vuoksi? Voisit muuten myydä sen jossain... Mutta, olen kade XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin toki tehdäkin, mutta mulla on 11 tilaria jonossa niin en taida ihan heti ehtiä. Kiitos kuitenkin kivasta ideasta, pistän korvantaakse jos vaikka jossain välissä ehtiskin! :)

      Poista
  2. Ihana!
    Anteeksi jos ärsytän kyselyllä, mutta monentenako on jonossa se kimo ratsuponitamma? Ajattelin vaan, että mihinköhän ajankohtaan se sattuisi valmistumaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Papurikkoako meinaat? Oiskohan tällä hetkellä ollut neljäs tai kuudes. Tässä kuussa kuitenkin olisi tarkoitus valmistua. :)

      Poista
  3. käytän samaa tyyliä tuon kepin kanssa :D joten tiedän suurimmaksioisaksi miten tuo tehdään :)

    VastaaPoista